Mocidade Independente

Fick bud idag från Peter och Nacilma som redan är på plats i Rio att dom gjort klart med vilken sambaskola vi ska vara med i. Vädret i Rio är fint och alla planerar och förbereder som bäst för årets karnival. Om man inte ska vara åskådare utan delta ordentligt i karnivalen måste man tydligen vara med i en sambaskola.

Det blev den, mycket passande, grönvita
Mocidade Independente

Jag vet inte riktigt hur det fungerar men kostymerna är även dom bestämda. Jag ska vara mjölkförsäljare. Det ser väl bra ut. Lite som anden i flaskan fast med en stor tårta eller nåt på huvudet. Enligt uppgift ska den inte vara så varm vilket nog är bra. Det ska bli intressant och se hur jag ska få hem hela utstyret. För inte tala om när jag ska kunna använda den igen.

Boendet håller även det på att lösas. Eventuellt blir det vid Copacabana med havsutsikt eller i Ipanema som tydligen ska vara lite trevligare.


Undrar som smått vad jag gett mig in på. Men jag testar allt en gång...

Skratta inte.

Kommentarer

Anonym sa…
hi, hi......

god fortsättning

kram
Li

Populära inlägg i den här bloggen

Får alla delar av världen lika mycket dagsljus?

Yin & Yang

Dickie Dick Dickens