Lämna mig ifred

Så har jag börjat processen att lämna Facebook. Det hade varit smidigt om det funnits en knapp att trycka på men det är en lång procedur att gå igenom enligt den tidningsartikel jag funnit. Men tydligen enda sättet.

Samma person som fick mig till sajten får mig också att lämna den. Funderingarna har väl funnits där en längre tid men nu var det den berömda droppen. Dessutom känns det som att jag bara gått in och stirrat på ingenting för att se om det händer nåt. Även om sajten har sina fördelar så känns det lite som en typ av socialspionage.

Nu ska jag ta dom 15 minuterna per dag och spela på min gitarr istället. Kanske blir jag lika bra som Marshall Tucker Band, och det får bli lite av en "theme song" för mitt avsked från facebook.



I'm gonna take a freight train, down at the station
I don't care where it goes
Gonna climb me a mountain, the highest mountain, Lord,
Gonna jump off, nobody gonna know


Can't you see, can't you see, what that woman, she been doin' to me
Can't you see, can't you see, what that woman been doin' to me


I'm gonna find me a hole in the wall, gona crawl inside and die
That lady, mean ol' woman Lord, done told me goodbye

Can't you see, can't you see, what that woman she been doin' to me
Can't you see, can't you see, what that woman been doin' to me

Gonna buy me a ticket now, as far as I can, ain't never comin' back
Take me Southbound, all the way to Georgia now, till the train run out of track

Can't you see, can't you see, what that woman, she been doin' to me
Can't you see, can't you see, what that woman been doin' to me

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Får alla delar av världen lika mycket dagsljus?

Yin & Yang

Dickie Dick Dickens