Gamla vänner


Jag har nyligen förlorat en av vänner och då känns det fantastiskt bra att träffa gamla vänner - vänner som gillar mig för den jag är.

Idag var ett sånt tillfälle och jag önskar att tiden hade kunnat stått stilla för jag hatar att säga adjö. Det var skitjobbigt. Jobbigt att behöva säga hej då till en vän som jag just precis träffat efter så många år. Någon som är lätt att tala med och som jag skulle vilja tala med så mycket längre.

Jag och Cecille hade samma home room när jag gick på High School i Rome, USA. Det är nästan exakt 21 år mellan bilderna. Nu bor hon utanför San Francisco med man och en son och besöker släkt i Sverige över jul och nyår.

Hursomhelst fick jag chansen att bekanta mig igen med en underbar människa och någon som jag, trots alla dessa år och nästan en hel värld emellan oss, med värme kallar vän. Vi hann tyvärr inte prata så länge som vi ville. Men vi har fått kontakt igen. Och bara det känns bra...

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Får alla delar av världen lika mycket dagsljus?

Yin & Yang

Dickie Dick Dickens