The Inside Man

Jag kan bara konstatera att efter en vecka har det varit två riktigt bra dagar. Två knappt godkända och nu tre katastrofala. Jag talar om väder. Sedan i måndags har det nästan bara forsat ner från himlen. Mest på eftermiddagen. Det blir inte mycket gjort då annat än att läsa på nån bar. Och efter ett tag så blir det inte så mycket läsa heller.

Men jag kan också nämna följande:

1. Att jag såg Gösta Ekman, Lena Endre, Sven Melander, Lill Lindfors och DENNIS HOPPER i en film som var "...filmed and produced entirely on location in Stockholm, Sweden." Alla pratade engelska och jag har ingen aning om vad den handlade om.

2. Min portugisiska måste vara usel. Jag kan inte säga nånting utan att dom frågar vad jag vill. Jag har blivit så osäker att jag borjat prata franska (som av nån anledning har hittat tillbaka i min pannlob eller var språkcentret ligger) och av nån anledning har även mina djupa kunskaper i spanska (en termin) hittat fram.

3. Jag är trött pa väderprognoser och amatörmeteologer. "Det blir fint idag - vinden kommer fran norr. Blå himmel söderut betyder sol." Trettio minuter senare dras ett grått täcke in över staden och himlen gråter.

3. Jag tänker INTE köpa något paraply.

4. Açai är bara sååååå gott! Det blir några muggar per dag.

Kommentarer

Anonym sa…
Om det är till någon tröst så har vi haft ngr plusgrader, gråmulet och regn här hemma...så.... Tror ändå ett regningt Brasilien är bättre än ett gråmulet, fuktigt Sverige i januari ;-)

Mao avis....JAAAAA!!!

Populära inlägg i den här bloggen

Får alla delar av världen lika mycket dagsljus?

Yin & Yang

Dickie Dick Dickens