Ipanema

Dag 1: Efter en bussightseeing från flygplatsen på 2 timmar och som tog mig runt halva Rio kom jag fram till hotellet. Vädret var grått och mulet. Enstaka skurar välkomnade mig. Inte direkt vad jag hade förväntat mig men det är varmt, tack och lov. Åt lunch med Peter och Nancilma - mycket gott.

Sen promenerade vi längs Ipanema och jag söog in atmosfären.

Dag två vaknade jag klockan 07:00 till strålande sol. Upp och hoppa till stranden och en timmes promenad på en gnistrande strand och en fantastisk inramning. Igår kväll kändes området enormt stort. Idag har jag fått lite bättre grepp om stället. Klockan är snart tolv lokal tid och det ar närmare 30 grader.

Den svala pausen är nu över.

Det här är Peter Ericsson, rapporterar från Rio de Janeiro, Brasilien.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Får alla delar av världen lika mycket dagsljus?

Yin & Yang

Dickie Dick Dickens