Mollusk

Fredagskvällen lockade i alla fall ut dryga dussinet till Bro och kollegan Pias kräftskiva. Väl framme i ett litet radhusområde från 70-talet så öppnade Pia dörren och släppte in oss till en veritabel sommarstuga. Fasaden lurade mig att tro att det skulle vara ett mörkt och trångt boende. Så fel jag hade. Ett väldigt smakfullt inrett och i det närmaste genialiskt planerat boende. Hur ska man annars förklara när det finns sängar och rum för sex, sju barn!? Det är i alla fall ett somrigt hus som tycktes låta solen stråla in i varje vrå. Så kan det vara. Ytan kan bedra. Eller... man ska inte dömma boken efter omslaget.

Kräftor och tillhörande dryck inmundigades på altanen. Till det kom nybakat och underbart gott bröd. Petras musslor var väldigt goda. Ja, det är en mollusk. Vi hann även med några sånger innan rena monsunen drog fram och dom snabba flydde inomhus. Jag var väl lite väl optimistisk när jag trodde att det skulle gå över snabbt. Det fortsatte bara att vräka ner. Vi som hade fastnat under tältet bara stod och samlade mod för att springa in. Då satte sig Holger ner under ett litet parasoll och åt kräftor metikulöst - helt oberörd. Han drack även upp kräftspadet som fanns i skålarna och som vid det här laget även var ordentligt utspätt med regnvatten.

Alla samlades till slut i köket, vilket var riktigt mysigt. Jag fastnade dock till en början framför TV'n med Theo 9 år och Måns 5 år. Vi kollade på Monsters Inc. Den är grymt rolig. Sen blev jag av nån anledning påhoppad av bägge två. Sen följdes en timmes klättrande och brottande. Jag börjar se ett mönster här. Det är tur att jag tränat med Ella. Idag har jag träningsvärk.

Ett tack går till Ingela som vänligen tipsade om nr. 2076 på bolaget - Fleur du Cap. Very tasty!

Än större tacksamhet till Pia, Lennart och Petra. Sist men inte minst mina kollegor. Sen åkte vi visst pendeltåg hem. Har ett svagt minne av det. Tur, för det är en riktigt långt resa dit.

Kommentarer

Anonym sa…
Är det unfilterd eller den vanliga
sauv. blanc du menar?
Båda är väldigt goda!
Marcus

Populära inlägg i den här bloggen

Får alla delar av världen lika mycket dagsljus?

Yin & Yang

Dickie Dick Dickens