Hur känns det?

Mitt under brinnande EM är det högst aktuellt att bli bekant med den Nobelprisvärdiga frågan "Hur känns det?". Det är frågan alla respektabla sportjournalister får jobba med på sina utbildningar på högskolor runt om i landet om och om igen tills den sitter där.

"Här kommer några dussin förslag. Riv ut och ta med till den mixade zonen.

- Jotack bra.
- Det känns inget särskilt.
- Ungefär som igår, tack.
- Bara bra men det vore skönt att slippa den frågan.
- Hur känns det själv? Du ser blek ut. Är du sjuk?
- Jag har inte hunnit känna efter än.
- Hur då menar du? Vill du utveckla frågan och samtidigt klargöra vilka premisser du utgår från!
- Det känns ungefär som igår vid den här tiden, fast då var jag inte fullt så svettig.
- Äntligen, jag trodde aldrig jag skulle få den frågan.
- Ja si det måste jag nog grunna på en stund innan jag svarar.
- Jorå, såatt... låt mig säga så här: die Heeringe der Ostsee sind magerer als die der Nordsee.
- Fråga den där Gärderud istället, han vet säkert precis hur det känns för han är ju expertkommentator.
- Vadå känns? Menar du i existentialistisk mening eller mer abstrakt filosofiskt?
- Bla bla bla bla bla bla - är det svar på din fråga?
- Tja, hade jag inte pumpat mig full av steroider i förmiddags hade jag väl inte känt mig fullt så i gasen... skämtar bara.
- Nä, det gör det inte alls. Det känns faktiskt ingenting alls.
- Åjovars hyggligt och frun och barnen mår också bra vad jag vet och på måndag hade jag tänkt att byta luckor och beslag i köket. Vad tror du om körsbärsträ och byglar i borstat stål?
- Åjovars men jag hade nog kommit iväg bättre om jag inte hade knäppt ihop västen med gylfen.
- Jag ber att få instämma med föregående talare.
- Gå hem och läs Immanuel Kants "Kritik av det rena förnuftet" så har du svaret.
- Ja hur tror du själv att det känns att komma näst sist fast man öste på så mycket man orkade, ditt enfaldiga lilla reporterkryp.
- Spring själv, gubbjävel!"

Klippt från "Swanberg svamlar på", DN 060810

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Får alla delar av världen lika mycket dagsljus?

Yin & Yang

Dickie Dick Dickens