SRX

Jag har för vana att träna en timme innan jobbet börjar klockan 11. (Visst är jag duktig?) Det finns ett hyffsat gym i källaren på LF och det brukar bli löpning eller styrketräning om vartannat. Trist, jag vet, men föredelen att träna på förmiddagen är att jag får vara ensam i lokalen och då behöver man inte vänta på maskiner och jag kan dessutom styra över radion eller cd-spelaren själv. Sen är det gratis.

Men det finns dagar då jag blir tvungen att dela stället med andra. Vissa är roliga en del är det motsatta. Det finns en snubbe på företaget som tydligen är eller har varit instruktör på
S.A.T.S eller nåt. Han går runt med en sån väst i alla fall. Han är skitjobbig. För det första är han väldigt opedagogisk när han instruerar sina kollegor som är med. Han rabblar latinska namn på muskler hit och dit i stället för att verkligen förklara vad rörelsen eller övningen är bra för. För det andra var han otroligt stöddig första gångerna jag sprang på honom där nere. Sen gillar han att prata om sig själv hela tiden som om han vore nån typ av übermench. Idag skröt han brett om att han skulle sälja en bil för 450.000 "men killen ville bara ge 430.000". Han är dessutom typen som kör på tre maskiner samtidigt och när jag en gång frågade om jag kunde köra ett set i mellan blev svaret: -Nej, du kan köra på den maskinen där.

Kul stämning då, eller hur?

Nåja, det där med radion är viktigt. Vid ett tillfälle när jag kom till gymet så var han där med några andra. Dom hade lyckats ratta in "Lugna Favoriter" och som vanligt hälsar han inte utan snackar högt om Trapezius. *Gäsp*. Efter ett tag när Celine Dion börjar yla så frågar jag om det är okej om jag byter station till Rockklassiker? Då tittar han upp och säger "Nej!". Grrr. Dom lyssnar ju inte.

Nu fick jag nog och svarade: - Oj förlåt, jag visste inte att ni skulle dansa tryckare.

Då stammar han plötsligt fram: Du kan byta station.

Peter 1 - Idiot 0

Sedan dess har han blivit lite bättre. Han hälsar nu och är inte lika stöddig. Han är dock lika opedagogisk och skrävlar fortfarande inför andra.

Deras dåliga smak i musikväg finns dock kvar. Idag spelades det Rix-FM och det måste vara den absolut sämsta kanal jag lyssnat på. Programledarna är totalt IQ-befriade och musiken dom spelar är skräp. Skitdålig reklam har dom också, fast det har alla kanaler. Alla kanaler utom…

SRX

Alla tiders pop. Var annars kan du höra Dinah Washington, Kiss, Ove Thörnqvist och AC/DC inom loppet av tio minuter? Lyssna - njut!

Trevlig helg!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Får alla delar av världen lika mycket dagsljus?

Yin & Yang

Dickie Dick Dickens