Miscellaneus

Det svänger om Bajen

Efter en förnedrande förlust på Fredrikskans i söndags så var Bajen tillbaka. Gais blev överkörda med 5-2 på ett soligt och varmt Söderstadion efter fyra nickmål. Bajen toppar just nu allsvenskan, Paulinho har gjort mest mål och Aubynn flest assist.

Annars så ska jag leka Timell i helgen och riva ut ett kök nånstans i dalaskogarna. Dessutom ska det tydligen även målas. Det dyker väl upp nåt mer innan vi är framme i natt. Eftersom jag kommer att befinna mig norr om dalälven så blir det på lördag kväll Gävle by night. Det är i alla fall tänkt så eftersom jag ska hälsa på kusinerna från landet och det ska bli kul. Denna minisemester avslutas på söndag med sista Bajenmatchen innan VM-uppehållet. Det är bäst att skjuta upp abstinensen så länge som möjligt. Annars hade den börjat igår kväll. Borta på Strömvallen mot Gefle igen där forhoppningsvis förra årets fadäs ska suddas ut. Väl på plats kommer jag att se matchen från fiendeläktaren med mina kusiner. Det kommer bli intressant.

Empati - betyder medkänsla eller inlevelse, det betecknar i allmänhet en förmåga att föreställa sig själv i en annan människas eller annan levande varelses situation.

Hur kommer det sig att personer som, enligt dom själva, säger sig ha denna kvalité så sällan visar upp den?

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Får alla delar av världen lika mycket dagsljus?

Yin & Yang

Dickie Dick Dickens