Vorsprung durch technic...

...eller "don't cry for me Argentina". Argentina får ta ner flaggan. Matchen igår lämnade en bitter eftersmak. Helt i klass med Sveriges uttåg men i Sveriges fall blev jag mest förbannad över sättet dom genomförde matchen. Det kan ingen anklaga Argentina för.

Många ställer sig frågande till Pekermans byten och det kan jag väl förstå. Förstår inte vad han tänkte på att göra bytena när dom gjordes. Det var ju lång tid kvar av matchen. Men det var inga duvungar som kom in i alla fall. Det som gör mig lite förbannad är att det kändes som om tyskarna fick några billiga och fördelaktiga domslut med sig. Inga spektakulära situationer men ändå så pass att dom fick en liten fördel.


Argentina skulle däremot ha haft en straff. Solklart i mina ögon. Domaren var annars på det hela taget bra.

Straffläggningen påminde om Bajens insats i densamma mot FC Köpenhamn på Jallavallen i vintras där bollarna varken slogs destinkt eller hårt. Det var tre snabba missar och sen var det över. Argentinas prestation var väl ungefär densamma. Situationen och bakgrunden lite annorlunda.

Ikväll håller jag på Portugal och Frankrike...

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Får alla delar av världen lika mycket dagsljus?

Yin & Yang

Dickie Dick Dickens