Possible Pop Songs

Pratade lite musik med en kollega och jag kommenterade ett band jag mindes från det glada 80-talet och synth-eran. Då var det Depeche Mode och Simple Minds som var lite utav giganterna - i alla fall när det gällde synthpopen. Sen fanns det tyngre aktörer, mer åt industrisynthen till exempel. Men jag hoppade aldrig på den biten.

Hursomhelst så nämnde jag en grupp som hette China Crisis och som låg lite i skuggan av dom stora. Gruppen var tydligen inte bekant då hon föddes samma år :-)

Tiden går och ändå minns jag tonerna som igår. Dom var i mina ögon/öron riktigt bra.

Här är ett smakprov från skivan Working with Fire and Steel - Possible Pop Songs, Vol. 2 från 1983.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Får alla delar av världen lika mycket dagsljus?

Yin & Yang

Dickie Dick Dickens