Mille Bolle Blu

Italien, Tyskland, Italityskland, Tyskland, Italien. TYSKLAND. Till slut bestämde jag mig för vilket lag jag skulle hålla på. Eftersom italienarna håller på och svärtar ner fotbollen på hemmaplan med köpta domare och uppgjorda matcher tog jag ett tungt beslut och höll på Tyskland igår. Italien började bra men tyskarna tog över i andra. I förlängningen blev dom rädda att förlora och italienarna dominerade med två träffar i virket. Grosso och del Piero nätar i matchen sista andetag. Vilken avslutning! Fast ibland kan man bli lite besviken när man blir blåst på en straffläggning. Men inte igår. Visst nämnde jag att jag höll på Italien? Vilken tur att dom vann.

Fler hade det tungt under USA's nationaldag. Steinbrenner fyllde år och hans lag, The New York Yankees, förlorarade i ett fyrverkeri mot Indianerna från Cleveland. Rena massakern.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Får alla delar av världen lika mycket dagsljus?

Yin & Yang

Dickie Dick Dickens