Late Show med David Letterman

Varje morgon kom vi iväg senare och senare. Jetlagen avtog och tröttheten från maratonpromenaderna tog vid i stället.

Hursomhelst blev det sightseeing igen innan vi klockan två skulle infinna oss på The Ed Sullivan Theater. När vi kom dit var kön redan en bit på väg. Vi släpptes in och fick visa legitimation två gånger innan vi kom fram till Bethany och blev avprickade från hennes "gold list" och fick våra biljetter. Sen samlades vi ihop i grupper och fick ytterligare information om vad som skulle ske. Allt skulle upprepas unisont efter en lätt energisk ung herre.
Vi hann inte så mycket mer än att äta en bit mat och ta en öl innan vi skulle vara tillbaka. Vi skulle stå bakom det blå bandet klockan 15:30. Vi dök upp med våra biljetter mycket förväntansfulla. Här får jag redan indikationen av att det kan bli en kul kväll. Utanför teatern står en bil med tillhörande släp från Orange County Choppers. En grymt rolig och intressant program på Discovery om familjen Teutel och deras motorcykelbyggande. Vi släpptes så småningom in och tog del av något som kan liknas av en lättare hjärntvätt. En överentusiatisk man började intruera oss hur högt vi skulle skratta, när vi skulle skratta och vilka ljud vi absolut inte fick göra. Man fick inte heller skrika ut vad som helst eller göra vad som helst för att komma i tv. Redan där sprack min plan att hoppa upp och ner och ropa "Heja Bajen!"


Till slut kom vi in i teatern och fick plats längst fram. En meter ifrån husbandet. En "uppvärmare" kommer ut på scenen och berättar om vad som kommer att hända samt återigen nämna det faktum att vi inte får skrika "tjejer-som-ser-medlem-i-pojkbandsgrupp-skrik" då det slår ut mikrofonerna. Vi får även kvällens artister presenterade för oss. Jag hade rätt. OCC killarna skulle komma men även STEVE MARTIN! Jag säger bara S-T-E-V-E M-A-R-T-I-N! En av mina favoritkomiker sedan 20 år tillbaka. Fan, va kul! 16:20 kommer således David Letterman ut och presenterar sig. Han drar några skämt och snackar lite allmänt med publiken. När han frågar om det finns några i teaterna som kommer från nån annanstans än New York ropar väl 90 procent rakt ut. På frågan om det kommer nån från något annat land ropar ytterligare 5 procent högt.

En studio man ropar "one minute" och David babblar på. "Twenty seconds" och David tackar för sig och lämnar scenen. Man hinner knappt sluta le förrän speakern ropar ut "Live from New York, the greatest city in the world it's the late show with David Leeeeettermaaaaan!" och alla skriker rakt ut precis som "tjejer-som-ser-medlem-i-pojkbandsgrupp-skrik"... (jag också)

Showen börjar med lite pulik interaktion genom "Show & Tell". Dave stegar ut i publiken och intervjuar tre personer. Detta är inte något som görs slupvis utan vi såg dessa personer lotsas in vid sidan om och placeras på sina platser. Hur dom blir utvalda vet jag inte. Dom kanske skriver in, vad vet jag.

En skallig kille med skägg som steg upp satt två stolar ifrån mig men jag syns inte. Efter det segmentet blir det reklampaus och precis innan reklamen kom in såg jag mig själv i TV-monitorn. En klar bild på mig i min fina Hammarbytröja. Tyvärr hade allt redigerats till sändningen på kvällen och det enda som syns är min axel och halva "H:et" i Hammarby.

Först ut var intervjun med Steve Martin och intervjun är lite inövad då Steve bjuder på en lite show. Under de sista 10 minuterna av showen dyker OCC upp. Dom grabbarna är störtsköna. "Mickey for President!" Det var en skitkul upplevelse som tog drygt 70 minuter. Programmet redigeras sen och sänds sedan 6 timmar senare på CBS.

Just detta avsnitt av Late Show sänds i Sverige på ZTV torsdagen den 17 november. Don't miss it!

Ps. Jag måste nämna att jag faktiskt syns ett kort ögonblick. I slutet av programmet gör dom ett kamerasvep över publiken från vänster till höger. Längst ner i högra hörnet hinner man på bråkdelen av en sekund se mig i min gröna Hammarbytröja innan kameran går upp och filmar folket på balkongen. Om du är rädd för att du inte ska hinna se så spela in på video så kan du kolla i slow mation. Det tänker jag göra.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Får alla delar av världen lika mycket dagsljus?

Yin & Yang

Dickie Dick Dickens