In A New York Minute


Liten väska - stor väska, liten väska - stor väska... Det jobbigaste med att resa är själva packandet. Jag brukar oftast fylla en medelstor väska och lagom till en timme innan avfärd mot Arlanda brukar jag slänga ut hälften. Väl framme på min destination brukar det visa sig att jag har glömt nåt och att hälften av det jag har med mig inte används. Har inga illusioner om att den här resan kommer att bli annorlunda.

Nu är det här ingen sol- eller snöresa utan en "samma-klimat-som-jag åkte-ifrån-resa". New York i november lär bjuda på temperaturer runt 16-17 grader så det blir väl samma garderob som vardagen i Stockholm. Temperaturen är lagom med andra ord när man vet att fötterna kommer att användas en hel del och då är det skönt att det inte är för varmt.

Söndagen får bli att treva sig runt och försöka komma ihåg var jag var sist. Det var ju några år sedan. New York Marathon går av stapeln på söndag så det kan bli coolt att se lite av.

På måndag kväll blir det en tur till Madison Square Garden för Rangers mot Penguins och med lite tur står även Henke Lundkvist i mål. Sen finns det även ett utalat mål att försöka få plåtar till David Letterman. Vi får se hur det går...

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Får alla delar av världen lika mycket dagsljus?

Yin & Yang

Dickie Dick Dickens