Vad har du för nummer?

Ni har säkert varit med om det flera gånger. Hon sträcker fram en lapp, ler och ber dig skriva ner ditt namn och telefonnummer. Hon är söt med tindrande gröna ögon bakom luggen och hon ser lite busig ut i sitt korta hår. Jag blir genast glad och lite stolt. Egentligen borde jag ana oråd, att hennes intresse inte kan vara genuint. Varför skulle nån så fin vara intresserad av mig. Men jag har ju faktiskt betalt henne. Fast å andra sidan fick jag ju pengarna tillbaka. Men jag vet. Hon vet. Hon kommer aldrig att ringa. Ingen har någonsin gjort det hittills.

Så varför ska alltid kassörskorna i butiker och matvaruaffärer ha namn och nummer när de gör återbetalningar? De ringer ju aldrig tillbaka!

Har ni någonsin blivit uppringda?

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Får alla delar av världen lika mycket dagsljus?

Yin & Yang

Dickie Dick Dickens