Spegelbild

På Slussens perrong, i väntan på tåget mot Ropsten för ett besök hos Ella - veckans födelsedagstjej så stod en liten kille på fyra, fem år och pekade. Han pekade mot de fyrkantiga hål som finns i väggen mellan spåren.

- Titta mamma, min spegelbild. Min spegelbild mamma, ropade han om och om igen.

Han rörde även sina armar som om han tittade i en spegel. Hans rörelser och tonfall lät så övertygande att jag var tvungen att se efter. Jag tänkte att det inte kan vara möjligt.

Jag gick sidsteppade dit lite diskret och stannade två meter bakom om honom och stirrade mot det fyrkantiga hålet och där på andra sidan ser jag ingen liten kille som vinkar. jag ser inte heller mig själv utan endast en informationsskylt och en äldre dam med en rullator.

- Titta min spegelbild, säger han igen.

Jag gick i alla fall på det.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Får alla delar av världen lika mycket dagsljus?

Yin & Yang

Dickie Dick Dickens