Zzaj revisited

I januari skrev jag följande inlägg: Zzaj.

Med hjälp från en snäll själ fick jag fram en e-post adress så jag mailade Anna Nederdal och frågade vart hon tog vägen.

Jag fick svar. Dessutom var hon så snäll att jag fick en CD på en skiva hon gjorde med Max Schultz 95. En skiva jag aldrig sett eller hört tidigare.

Det var en positiv överraskning. Soulsoundet var borta och istället presenteras jag med ett album som lutar mer åt singer/songwriter hållet. Det här var ju 95 så den genren var väl inte så utbredd då.
Skivan är bra. Den växer. Max Schultz gitarr klingar stämningsfullt och Annas röst har stenkoll och smeker sig in i huvudet. Skivan är tidlös och hade nog funkat bra även idag. Det är väl nåt spår som låter lite 90-tal men det är försvinnande lite. Glad blev jag hursomhelst.
Tack Anna!

Kommentarer

Anonym sa…
Halva skivan är min, kräver låt 1 till 5, falling kan vi flunka om.

Populära inlägg i den här bloggen

Får alla delar av världen lika mycket dagsljus?

Yin & Yang

Dickie Dick Dickens