Frigus

För många är vinter den första snön, längtan efter ljus och värme, kvällen före julafton, lek i pulkabacken och njutningen i årets första semla. En årstid att älska...

Visst har den sin charm när man kan sitta inne i värmen på ett café, snacka lite skit och beskåda hur människor i Michelingubbens anda vaggar fram utanför fönstret.

Men när jag nås av mail från Mississippi och Tennessee med nyheter om 22 gradig värme, vår på intågande och människor i t-shirts och kortbyxor så börjar vår vinter kännas väldigt lång.

Tidig morgon, Olive Branch, Mississippi. Foto: Jerry Plunk

En liten avstickare till Toscana börjar kännas som en bra idé nu. Får hoppas att Patriks knä inte tar allt för lång tid att läka efter den hemska innebandyolyckan. Jag och Ola är i alla fall redo att sparka igång golfsäsongen. Annars säljer dom resor till Egypten för 1.199 kronor just nu. Men det verkar vara svårt att få nån med sig.

Okej, det här var väl inte världens roligaste inlägg men jag tycks har förlagt inspirationen någonstans. Fast i fredags hittade jag ett hål i fickan och den kan mycket väl ha ramlat ut där på väg hem från Vreten.

Någon idé om vad jag ska skriva om?

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Får alla delar av världen lika mycket dagsljus?

Yin & Yang

Dickie Dick Dickens