Silverfisken bränner gummi igen

Jag har på egen förmåga lyckats byta kopplingswire på Silverfisken. Wiren gick ju olämpligt av mitt på Strandvägen för några veckor sedan. Den oturen resulterade i att jag fick puttra fram på 2:an mot rött, i fel fil, över refuger, över cyklister, trottoarer och mot enkelriktat för att ta mig hem. En bedrift om jag får säga det själv.

Jag fick hjälp att genomföra bytet genom scooter help. Det var inte helt lätt utan ett väldigt pillande med små muttrar och skruver, men jag lyckades. Det var kladdigt och smutsigt och trots en del mindre missöden är den nu i fin form igen och går bättre än någonsin. Nu hoppas jag bara på nån fin helg till med plusgrader för en sista tur innan den ställs in för vintern. Det har varit så kul. Årets bästa köp.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Får alla delar av världen lika mycket dagsljus?

Yin & Yang

Dickie Dick Dickens