Mitt område

Tre dagar i skolbänken är nu avklarade. I fondcertifieringen deltog personer från alla länsbolag. Vi satt i "hästskosittning" och borden var extremt små. Jag delade bord med Micke och det var inga problem. Vi samsades bra på den lilla ytan. Men på min vänstra sida hade jag en äldre dam.

Till en början så ställde hon hennes jävla handväska alltid under bordet - på min sida. Min vänstra fot fastnade konstant i handväskans ena handtag vilket resulterade i att den vid ett flertal tillfällen välte. Inte mitt fel.

Hennes andedräkt luktade död huggorm som ätit bajs. Hon snarkade trots att hon var vaken. Hon lät som en gammal mops.

Trots att våra bord skiljdes åt av en tydlig kant så höll hon sig inte på sin sida utan puttade konsekvent över saker på min sida av "gränsen". Till en början brydde jag mig inte men efter två dagar av flagrant överträde tröttnade jag. jag drog isär borden. Det hjälpte inte.

Hon ritade även på sitt block. Det var bilder fula på hattar och det var inget fel i det. Men hon suddade konstant ut blyertsteckningarna och borstade bort suddresterna över på min sida och över mina papper. Så jag fick då och då tömma tillbaka resterna över skrivbordskanten. Tror ni hon fattade galoppen nångång?

Nope.


Nu är det i alla fall slut. I morgon sitter jag vid mitt eget skrivbord.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Får alla delar av världen lika mycket dagsljus?

Yin & Yang

Dickie Dick Dickens