Östan om solen, västan om månen

Lagom till läggdags kom känslan i magen krypandes. Jag hoppades först att det var vanlig magknip. Det var det inte. Jag han väl sova en halvtimme innan smärtan var för mycket. Det är så jävla jobbigt att jag inte vet vad. Hela dagen idag har varit en pärs. Just nu känns det som att jag blivit överkörd av en lastbil.

Det här dök upp i våras och 10 timmar på akuten i våras ledde inte till nånting förutom att de var nån timme från att ta bort blindtarmen. Jag tyckte inte det var blindtarmen. Kirurgen sa att det var klassisk blindtarmsinflammation. Men smärtan gick över så jag skrev ut mig själv dagen efter. Det var nära...

Sen dök skiten upp igen några månader senare. Hemska plågor. Jag tog ny hjälp - genom jobbet denna gång och fick komma till Ersta. Då konstaterades efter ultraljud att det fanns gallsten. Då blev jag lite orolig. Men läkaren lugnade mig och sa att det är vanligt. Han kunde gå ner på gatan och stoppa tio personer och alla skulle ha gallsten. Men alla får inte symptom. Sen fick diverse instrument besöka ställen som annars bara besöks om man blivit bortförd av aliens. De skulle kolla så att det inte fanns några andra överraskningar. Men allt så fint ut. Därför bjuder jag på min tolvfingertarm samt magsäck. Enjoy!


Kommentarer

Anonym sa…
läskigt....

Populära inlägg i den här bloggen

Får alla delar av världen lika mycket dagsljus?

Yin & Yang

Dickie Dick Dickens