Varning varning varning!

Snälla rara läsare. Om ni nåonsin brukar följa min råd och tips rörande film. Om ni någonsin tycker att jag ens har haft en promille rätt.

Följ då detta råd.

Vad ni än gör, och inga ursäkter, se inte "Knowing" med Nicolas Cage. Inte ens Alex i "A Clockwork Orange" fick utstå liknande filmtortyr. Det var en "cake walk". Allvarligt talat så skäms jag så mycket över att jag har sett filmen att jag inte borde skriva om det. Men om mitt misstag kan förhindra att någon av er därute till livs lång ångest så är det min plikt att varna er. Jag kan ta martyrdomen och leva med skammen men skona er själva.


Det borde vara skottpengar för personer som gör, tar in och visar sån här film.

Men för fan! Det var ju rymdmänniskor i filmen. Fucking aliens! "Närkontakt av tredje graden" var i alla fall bra. Den här skiten får till och med "Signs" med Mel Gibson att framstå som en i det närmaste genialisk film, kanske den bästa filmen som någonsin gjorts. För inte tala om "Contact" med Jodie Foster. Ibland är jag för dum för mitt eget bästa.

Eller förresten se filmen och tala om för mig att jag hade rätt.

Betyg: "Döda mig nu. Smärtfritt."

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Får alla delar av världen lika mycket dagsljus?

"Dom blårandiga! Dra åt helvete."

Yin & Yang