Ouppmärksam

Jag och Lina var och kollade in utställningen Proggens affischer på Nordiska museet. Det var roligt att besöka Nordiska vilket jag inte har gjort på väldigt länge. En magnifik byggnad. Utställningen var lite småroligt men inte fantastiskt. Filmen från Gärdet var däremot rolig. Den lilla utställningen om svenska högtider var intressant samt den om Strindberg. Sen blev det en kort promenad till djurgårdsbåten och en paus innan det blev bio.

Vi såg The Reader med Kate Winslet, som vann en Oscar för sin roll. Jag är lite kluven om filmen. Det är en fantastisk historia. Winslet är riktigt bra och hennes karaktärs levnadsöde gripande. Jag skulle vilja ge den en trea eller en femma. Det kan ha att göra med att jag var lite ouppmärksam i början och missade ett årtal så jag satt och funderade på det. Det fanns ett par irritationsmoment - men det kan bero på mig. De flesta verkade tycka om filmen.

Betyg: "SSSS"

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Får alla delar av världen lika mycket dagsljus?

"Dom blårandiga! Dra åt helvete."

Yin & Yang