Messi(as) och Henry

Det här var den längsta ledigheten på länge. De fyra dagarna över påsk kändes hälften så långa jämfört med denna helg. Underbart.

I fredags såg jag först Htff kvittera till 1-1 på ett underbart nickmål i 92:a minuten. En soft eftermiddag i solen på Kanalplan med trevligt sällskap som alltid. På natten gick jag förbi K2 (Kingstowns nattklubb) och lyssnade på Pålle. Pissig lokal, lite folk men grymt bra musik.

Igår åkte jag ut till VH och köpte ett vitt matbord med iläggsskiva för 75 kronor. Det är i ganska bra skick men jag ska försöka hinna med att måla det idag. Sen hann jag med att lägga om stenplattor på uteplatsen samt att busapysslakittlas med Ella och Astrid innan jag var tillbaka i stan och hämtade ut biljetter åt Petra och Lina till Hammarby - Kalmar som spelas på onsdag.

Sen tog Lina och jag en glass och glassade vid Mariatorget i solen när Anders ringde. Han var på väg till O'Learys med familj. Så det blev en sväng förbi där för middag och fotboll med Anders, Jossan, Viktor, Vilma och Linnea innan Lina drog på nån föreställning på Södra Teatern. Jag och Anders ölande och spelade frågesport ett tag innan jag pös iväg till Antonio för att se El Clásico.

Och vilken fantastiskt underbar match det var. En makalös uppvisning av Barcelona. 6-2 på bortplan?!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Får alla delar av världen lika mycket dagsljus?

"Dom blårandiga! Dra åt helvete."

Yin & Yang