If the house is rockin' - don't bother knockin'

Markus och Helena dukade upp för balkongfest igår. Traditionsenligt. Och det var precis så trevligt som manuset hade bestämt. Nu missade jag förra året då vi var i Lissabon men samma ansikten som förr och en del nya. Petra var intressant och lyssna på då hon jobbade med formgivning av böcker. Det var kul att höra hur hon jobbade och tänkte.

Det hade i förväg hetsats om en danstävling i bugg mellan Uffe och Ante. det blev en utmaning dem imellan förra helgen. Maria som deras kvinnliga partner. Hon är ju trots allt flerfaldig SM-mästare i bugg och vem bättre att avgöra danskompetensen mellan dessa två kombatanter. Det blev nu inget av. Ante bangade ur och hävdade plötsligt att det gällde "fri" dans. Han ville återskapa sina discomoves från mellanstadiet. Men vi hade ingen discokula eller röd porrlampa. Tur var nog det. Jag tror inte hans vickande höfter riktigt grejar det efter hans diskbråcksoperation.

Vaknade upp till regn i morse. råkigt för de som måste iväg och jobba på en söndag. Bra tillfälle för mig med tid i tvättstugan. Så det blir lite udda tvätt på schemat. Sen ska jag fixa lite omslag till några cd-skivor. Jag känner mig kreativ idag. Dessutom har jag en idé för en tatuering till Maria som var sugen på något. Jag tror det kan bli bra. Publiceras här om jag kan få fason på den.

Sen ser jag fram emot ett möte med Jessica. Tror det kan bli kul och bra.

I eftermiddag/kväll får det bli en fika på Coffee på Götgatan. Stället är sådär. Sköna stolar men mysfaktorn är lite låg. Men latten bland de bästa och mackorna likaså.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Får alla delar av världen lika mycket dagsljus?

Yin & Yang

Dickie Dick Dickens