Äntligen!

I morgon (måndag) är det så dags igen. Allsvenskan 2008 sätter igång för Hammarby. Bortamatch mot nykomlingen Ljungskile.

För egen del har den här vintern varit förhållandevis lugn rörande laget. Till och med värvningskarusellen runt Rami Shaaban tog jag med ganska stort lugn. Hade väl på känn att det skulle lösa sig till slut. Utöver det så har det inte varit mycket till någon silly season. Bajen har ju aldrig haft plånboken att sätta sig i den hetaste positionen när det gäller transfermarknaden.

Men nya i laget är Claudio Dadomo och Freddy Söderberg.

Annars hoppas jag att Lollo Chanko behåller sin fina form från förra året. Allsvenskans bästa def mitt i mina ögon. Petter får gärna visa att han verkligen är en klasspelare och håller en hel säsong. David Johansson får gärna hitta tillbaka till gammal stor form.

Haris har sett bra ut under försäsongen och jag tror på Castro-Tello.

Det skulle vara roligt om firma Paulinho och Charlie Davies kunde bli så pass synkade att dom öste in mål. Forwardssidan är väl det enda orosmomentet just nu.

Det blir en fullspäckad vår med tre matcher i veckan för alla lag och det enda som kan sägas säkert är att det svänger om Bajen!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Får alla delar av världen lika mycket dagsljus?

Yin & Yang

Dickie Dick Dickens