Heads or tails? Call it!

Självklart var jag bara tvungen att se bröderna Coens Oscarvinnare för bästa film - No Country For Old Men. Jag hade ju redan sett There Will Be Blood och ville nu se om juryn valde rätt film. Bägge två var ju förhandsfavoriter i år.

Hursomhelst, nej.

Nej, No Country For Old Men var inte bättre än There Will Be Blood. Den var mycket bra men räckte, i mina ögon, inte riktigt till. Jag tycker till och med, tvärtemot många filmexperter, att bröderna Coens film Fargo var bättre.

Javier Bardem är dock lysande som psykopatisk mördare och väl värd sin statyett för bästa manliga biroll. Helt i klass med Peter Stormares Gaer Grimsrud. Tommy Lee Jones övertygade även han liksom alla andra karaktärer i filmen. En smått brutal film som trots allt överraskar då och då.

Men, återigen, så var filmen i mina ögon inte lika unik som There Will Be Blood.

Betyg: "eeee+"

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Får alla delar av världen lika mycket dagsljus?

Yin & Yang

Dickie Dick Dickens