Sol ute, sol inne – sol i hjärta, sol i sinne

Non-stop. Regn, regn, regn. Hela dagen hade det varit ett jämngrått täcke över staden. Inte heller kvällen bjöd på något uppehåll men ärligt talat så märkte jag inte mycket av det.

På Söderstadion märker man inte sånt.

Speciellt när Bajen bjuder upp göteborg till dans och fullständigt kör över sillstryparna med 3-1 i första halvlek. Att jag dessutom hade förmånen att se matchen med två goda vänner som i sin tur fick se sin första fotbollsmatch gjorde bara dagen till något mycket speciellt.

Detta var en av dom bästa kvällarna jag har haft på väldigt länge och jag fick ett litet annat perspektiv på fotboll, Söderstadion och dess betydelse för mig.

Go Bajen go!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Får alla delar av världen lika mycket dagsljus?

Yin & Yang

Dickie Dick Dickens