The Mighty Wah!

I tisdags kväll när jag halvt om halvt sovande vandrade hem efter några öl i värmen dök plötsligt några toner upp i mitt huvud. Först var det bara ett par som jag inte kunde placera.

Ding, dong, ding dong.

Men så i hissen började liksom en refräng forma sig. Vad va det för låt? Jag nynnade på så gott jag det gick men kunde inte placera vad det var för något. Jag mumlade på ivrigare och ivrigare för att komma på nån del av texten jag kunde googla på. Jag visste så mycket att det var en gammal låt. Definitivt från en av brorsans skivor tidigt 80-tal. Men vilken grupp?

Book of Love... nej, Story of Love... nej. Story nånting... Hmmm. Blues. Story of Blues!?

Story of Blues!?

Nu började det likna något. Google, google, Amazon, google, google. Sen satt den där...


Att lyssna på: The Mighty Wah - The Story of The Blues

Halvmesyr till You Tube version:
The Mighty Wah - The Story of The Blues

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Får alla delar av världen lika mycket dagsljus?

Yin & Yang

Dickie Dick Dickens