Sommarleksak

Två dagar i rad ute på båtmässan var ett skönt avbrott från vardagen i Solna. Målet har varit att få in fler offerter än vad Göteborg hade i februari. Än så länge leder vi.

Niklas jobbade måndag och tisdag och var väl sugen på att tävla lite för under sen kväll pep det till i mobilen och hans resultat för dagen lös upp. 41 första dagen och 45 under den andra.

Jag var absolut inte på humör att tävla när jag kom till Älvsjö på onsdagen. Ville bara att tiden skulle gå så fort som möjligt. Ända sättet att få timmarna att gå är att snacka med potentiella kunder. Raggade in 61 offerter första dagen. Rekord. Tänkte att jag välförtjänt kunde softa idag. Tog det lugnt och smög hem tidigare men klockade ändå in 65 stycken. I rock!

Bästa minnet var när Hans Benndorf, vår VD som var med oss hela dagen, i ena änden av montern försökte dra in en mässbesökare till montern för att ge en offert men efter ett tappert försök misslyckades. I andra änden av montern stod jag. Besökaren närmade sig. Jag tog två steg fram, sa tre ord och han följde med som en lydig hund. Att ha varit reseledare har sina fördelar. Konsten att övertyga finns kvar där än.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Får alla delar av världen lika mycket dagsljus?

Yin & Yang

Dickie Dick Dickens