Jag hatar...

...DN's fredagskryss. Va fan! "Mutant" på två bokstäver. Då sitter jag i timmar och går igenom varenda science fiction rulle eller film med en mutant i som jag kan komma ihåg. Ingen lycka. Det enda jag får fram är "ko". Vadå "ko"? Ett samtal till morsan för facit.

KO!

En "Muuuu" tant. Ett kohelvete trots allt. Jag hade alltså rätt. Jag visste bara inte om det.

Sen var det dom där som stöder tullen. Hade inget med nitiska tulltjänstemän på Arlanda att göra ska ni veta.

Sen har jag googlat jul- och midsommar ringlekar för att lista ut vem som "dansar i ringen" på tre bokstäver.

Jo, jag fattar nu. Boxning.

Kommentarer

Anonym sa…
Tycker söndagskrysset är j-igt..... Freda'ns är ju "fyller-i-korsord" ;-)
Ja, i vanliga fall. Men han "ÖN" gör ju en del idiotiska kryss. Så jag är bara bra varannan fredag. Men jag chockade i fredags utöver "mutant" då. Löste allt. Söndagskrysset rör jag inte. Då fungerar inte min hjärna.
Anonym sa…
Det gäller att stretcha tanken lite bara.... ;-)

Populära inlägg i den här bloggen

Får alla delar av världen lika mycket dagsljus?

Yin & Yang

Dickie Dick Dickens