Red, Yellow, Honey, Sassafras and Moonshine

Den gamla, men populära cd'n "Slow Like Honey" har nu fått en uppföljare. Det har tagit ungefär 5-6 år men ibland är vissa kompileringar en mognadsprocess. Jag lägger till en låt, tar bort en annan. Byter inriktning. Förlorar inspirationen, hittar den igen. Efter nyår dök min musa upp och det tog fart igen.

Dessutom måste jag tacka Pandora och Last.fm. Där har jag funnit många bidrag den här gången. Många, för mig, helt okända artister har upptäckts för den här cd'n. Den nya skivan håller samma singer/songwriter tema som den förra. Mycket piano, gitarr och långsamma toner.

Det känns nästan som om jag borde ha ett realeaseparty.

Förhandstitt på Red, Yellow, Honey, Sassafras & Moonshine:

01. Stoned Soul Picnic ... Laura Nyro
02. Not Going Anywhere ... Keren Ann
03. Falling In Love ... Lisa Loeb
04. Across The Universe ... Fiona Apple
05. Life Is Sweet ... Natalie Merchant
06. Roam ... Lijie
07. Dark Side ... Polly Paulusma
08. I Believe In You ... Sinead O'Connor
09. Curious ... Holly Brook
10. Without Blame ... Ismael Lo And Marianne Faithfull
11. Thank You, Stars ... Katie Melua
12. Being Boring ... Merril Bainbridge
13. Blue ... Lijie
14. I Don't Believe In Love ... Katie Melua
15. Someone Else's Tomorrow ... Patty Griffin
16. Falling ... Missy Higgins
17. Triple Goddess Twilight ... Laura Nyro
18. When It Falls ... Zero 7

Med reservation för ändringar.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Får alla delar av världen lika mycket dagsljus?

Yin & Yang

Dickie Dick Dickens