Alltid borta Alltid hemma

Valhall i Oslo gästas av Vålerenga och Hammarby. Fyra, fem bussar lär lämna Gullmarsplan 10:30 har jag hört. Själv åker jag i seniorbussen... 25 år och uppåt. Men som någon skrev på ett forum: "Den som tror att seniorbussen blir lugn tillställning utan supande får nog tänka om. Jag har sett deltagarlistan och många kan dricka öl..."

Sista matchen i Royal League och det ska bli Norgeinvasion. Första bussresan för mig med Bajen Fans sedan 98. Då var det oktober men lika kallt som nu och Eyravallen var bottenfrusen så spelarna kom ut och spelade i jympadojjor. Skönt att matchen idag är inomhus. Det är man inte bortskämd med.

Återkommer förhoppningsvis på fredag med en kortare reseskildring. Men jag ska jobba också så det kanske blir att åka direkt till jobbet på morgonkvisten.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Får alla delar av världen lika mycket dagsljus?

Yin & Yang

Dickie Dick Dickens