Matförgiftning

Igår försökte jag mig på att laga en fin omelett. Det resulterade i att Lina legat och spytt hela natten och jag haft magknip och inte sovit många timmar. 

Jag lämnade över Milo och samma sak som igår. Tååårar! 

Samma tårar dök upp igen vid hämtningen fast det tog slut så fort han kom upp i min famn. Då var han precis som vanligt igen. Allt på en tiondels sekund.

Vi gick vidare till BVC för 18-månaderskontrollen. Väl inne hos tanten känner jag hur svetten plötsligt forsar ner i nacken och jag känner mig likblek. Illamåendet sköljer över mig lika snabbt och jag ber om en toalett.

Jag blir i det närmaste utslängd under en ramsa om vinterkräksjukan. Jag nämner min omelett utan att det gjorde nån skillnad. Jag blev hänvisad till en lite städskrubb i en kulvert där jag fick gå in. Ingen spya min väl nummer två. Den vattniga varianten.

Vi tog oss hem med en ny tid till BVC och kvällen har nu spenderat under en filt med magont.

Lina mår mycket bättre.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Får alla delar av världen lika mycket dagsljus?

Yin & Yang

Dickie Dick Dickens