NYC

Det var ingen okristlig tid på avresan till Arlanda. Tog Arlanda Express klockan 8 för att ta Lufthansa till Düsseldorf 9:20 för vidare färd mot New York. Jag hade redan haft turen att kunna boka plats vid exit och kände ingen större stress.

Planet från Arlanda var löjligt litet men höll tiden och jag hade tio minuter till godo. Flygresan över gick okej. Inget spännande. Lite mat, film och sova.

Landade på Newark enligt tabell 14:40. Passerade Immigration och tull, på Airtrain, NJ Transit och så var jag framme vid Penn Station på Manhattan. Hotellet King & Grove låg på 30:e gatan vid Park Avenue och det tog tio minuter att gå.

Det regnade lätt, mer som att det låg vatten i luften. Jag dumpade alla prylar på rummet och tåg t-banan till City Hall för att gå till J&R Electronics och köpa Asus Google Nexus 7. En liten läsplatta på 7 tum.

På vägen hem stannade för lite mat på 2nd Avenue Deli. En snabb middag sen var jag tillbaka på hotellet och somnade gott halv nio. Lagom jetlaggad.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Får alla delar av världen lika mycket dagsljus?

Yin & Yang

Dickie Dick Dickens