Bronx bombers

Hotell King & Groves sänger inbjöd till en god natts sömn och det var inte helt lätt att komma upp. Men tolv timmars sömn fick räcka.

Det blev en snabb och enkel frukost på Subway innan jag tog t-banan till Coney Island. Säsongen är i princip över men vädret var fint. 25 grader och tunna moln. Tunnelbanan var dock som en ångbastu. Över trettio grader och fuktigt. Vagnarna höll dock en temperatur värdig vilken kyldisk som helst.


Väl framme efter en timme på vagnens hårda plastbänk så blev det en frukostkorv på Nathan's.

Jag gick upp och ner på strandpromenaden, satt ner ibland och tittade på kommersen innan jag tog tåget tillbaka. Jag hoppade av vid Brooklyn Bridge och gick sedan sakta upp genom Manhattan. Wall Street, Ground Zero, China Town och Little Italy. Greenwich Village och vidare norröver. Det tog sin lilla tid.

Ett kort Skypesamtal med Lina och Milo och jag stack ut på stan igen. Times Square och Grans Central Terminal fick ett kortare besök innan jag återvände till hotellet. Ett snabbt ombyte innan jag tog t-banan till 161st Street/Yankee Stadium för kvällen match mot Boston Red Sox.

Nya Yankee Stadium var imponerande. Fullt av restauranger och souvenirbutiker.

Matchen började med att Red Sox tog ledningen men sen var det vara Yankees för hela slanten. Matchen slutade 14-2 och Yankees vann American League East till mångas glädje.

Hemma vid midnatt stupade jag i sängs och sov gott.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Får alla delar av världen lika mycket dagsljus?

Yin & Yang

Dickie Dick Dickens