J-E-T-S

Jag tog tåget tillbaka till NYC i arla morgonstund och det var ganska händelselöst. Gick till hotellet och checkade in. Det blev en vända till på stan för lite sista shopping innan jag skulle iväg till Port Athority Bus terminal för att ta bussen till New jersey och Metlife Stadium för att se matchen mellan New York Jets och Houston Texans.

Väderomslaget under helgen hade gjort att det gått från sommarvärme till höst över en dag. Kvällen var kylig.

Bussen tog en halvtimme och stannade på andra sidan den stora parkeringen intill arenan. Så det blev att traska tio minuter förbi alla bilar och tail gate partyn som var överallt.

Folk hade satt upp tält och grillade litet som stort och umgicks innan matchen. Tail gate partyn är lika viktigt som själva matchen. Jag hälsade på några killar som snabbt bjöd in mig och delade med sig en öl och varm korv.


Jag var inte där nån lång stund utan jag ursäktade mig med att jag ville in och se på arenan och handla lite inför matchen. Arenan var mäktig och fin. Flera olika "kiosker" att handla mat ur. Souvenirbutiker överallt.


Det var en mycket häftig upplevelse. Jag var förvånad om hur fort spelet gick i realiteten. På tv ser allt ut att gå mycket långsammare.

Kylan gjorde sig påmind direkt. Och jag skippade ölen de gick runt och sålde utan koncentrerade mig på varm choklad. En och en halv liter blev det totalt.

Jets hade dussinet chanser att vinna matchen men förlorade med 14-13. Sanchez och Tebow är usla. Med Santonio Holmes skadad hade man inte heller något farligt anfall.

Klockan ett var jag tillbaka på hotellet och kröp ner under alla täckena för lite värme men somnade snabbt.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Får alla delar av världen lika mycket dagsljus?

Yin & Yang

Dickie Dick Dickens