Brännås

Milo sov dåligt. Vi sov dåligt. Men släktträff skulle vi på igår. Mot Hälsingland och Brännås. Resan dit gick bra. Milo skötte sig och vi kom fram lagom till lunch. Det var speciellt att vara tillbaka. Morfars hus var mindre än jag mindes. Mycket mindre. jag höll på att missa det. Det var inte alls som jag mindes det. Brännås var dock sig likt, skolan och poolen också.

Vi var väl ett fyrtiotal. Många jag aldrig sett. Åke och Folke med respektive. Gävlemaffian var där - alltid trevligt. Stefan likaså och det var nog 15 år sedan jag såg honom senast. Ola, Irene, Janne och Bodil. Samt en massa barn. Milo i centrum trots att han var sjuklig.

Vädret var dock inte med oss utan det småregnade mest. Tyvärr åkte många hem redan innan åtta. Så med få kvar och tanken att vanka runt med en sömnlös Milo i Folkes hus valde jag att köra hem.

Från Hudiksvall satte jag cruisekontroll på 130 pch lyfte inte foten förrän i Märsta...

Milo sov hela vägen!

Idag har det öst ner mest hela dagen. Vi hann dock med en fika i Skrapan med Macke och Helena. Mkt trevligt.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Får alla delar av världen lika mycket dagsljus?

Yin & Yang

Dickie Dick Dickens