Etapp 2: Byron Bay










Detta stopp var ett rent depå-stopp. Tanken var att vila, sova och komma över tidsskillnaden. Det gjorde jag på stranden och på Amigos B&B. Vädret var omväxlande. Det kom alltid en regnskur av monsunformat, antingen på förmiddagen eller eftermiddagen. Däremellan var det fint.


Byron Bay är en surfarby och ett tillhåll för allting alternativt. Yoga, reflexologi, holistik, massage, tarot-kort, you name it.
Jag brukade börja dagen med att äta frukost i solsken. Sen kom regnet och en halvtimme därefter så var det fritt fram för en timmes promenad innan jag vid 11-tiden slog mig ner på stranden, läste, badade. Sedan en kortare lunch innan det blev stranden igen. Tillbaka till rummet och sängen för lite siesta till klockan sju. Middag vid åtta och sedan sova.

Ungdomarna stod i kö, festklädda och väntade på happy hour redan klockan fem på dagen. Det var ju fortfarande sol och stekhett så det kändes faktiskt iskallt. Sista kvällen gick jag på konsert på The Northern Hotel. Babylon Circus spelade. Påminde väldigt mycket om en blandning av Manu Chau och nåt balkanband. En blandning av reggae och ska.

Sen blev det flyg ner till Sydney. Tanken var först att ta tåget för att få se lite mer. Men jag missuppfattade avstånden lite. Tåget tog tolv timmar så det var inte intressant att lägga en hel resdag på att se världen passera bakom ett fönster.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Får alla delar av världen lika mycket dagsljus?

Yin & Yang

Dickie Dick Dickens