Etapp 1: Brisbane

Resan började i Stockholm, tidigt en lördagsmorgon. Via London flög jag till Hong Kong - en resa på sjutton timmar - där jag hade fem timmar innan flyget till Brisbane avgick. Jag tog chansen och åkte in till Hong Kong city för att se mig omkring lite grann under tiden. Går det fort genom immigration så tar det bara 20 minuter drygt med tåget så man hinner in och tillbaka. Nu var det dimmigt i Hong Kong. Så färjeturen till Kowloon och tillbaka var ganska värdelös. Se själva.











Men jag fick min kylskåpsmagnet och hann äta lite innan jag återvände till flygplatsen. Jag anlände sedan i Brisbane vid midnatt så det blev en taxitur till hotellet för att sedan sova ganska omgånde.

Jag vaknade upp till sol och värme. En skön omväxling till en lång vinter. På med gå-skorna och ut på stan. Brisbane är nog en fin stad om man ser till förorter. Men som stad var den utomordentligt trist. Jag gick fram och tillbaka i stan tre gånger under dagen och hann med en båttur. Det finns säkert roligare saker att se men jag såg dem inte och hade inte tid heller.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Får alla delar av världen lika mycket dagsljus?

Yin & Yang

Dickie Dick Dickens