82

Ett litet sent inlägg om Oscarsgalan. Jag såg klart den ikväll. The Hurt Locker som fick priset för bästa film var väl okej. Tydligen inte oväntat enligt förhandstipsen. Den var bra - kanske inte så bra i mina ögon. Kul dock att Kathryn Bigelow fick en Oscar.

Bästa manliga biroll gick till Christoph Waltz för sin roll i Inglorious Basterds. Se filmen och ni förstår varför.

Bästa kvinnliga biroll till Mo'Nique för sin roll i Precious. Se filmen och ni förstår varför. Jag hade ju inte gråtit om Maggie Gyllenhaal hade vunnit men det hade nog varit orättvist.

Bästa manliga huvudroll gick inte oväntat till Jeff Bridges. Jag har inte sett filmen men det känns lite som ett pris för lång och trogen tjänst. Säkert inte oförtjänt men jag hade nog gått på Colin Firth.


Sandra Bullock vägde upp sin Razzie-award med en Oscar för bästa kvinnliga huvudroll i en film som ännu inte haft premiär i Sverige.


Programledarna Steve Martin och Alex Baldwin var helt okej. Steve är alltid Steve och levererar hel corny repliker och en del med riktigt vass tunga och syra.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Får alla delar av världen lika mycket dagsljus?

Yin & Yang

Dickie Dick Dickens