Väntrum

Okej, jag fattar det är till för att vänta i.
Men varför? Jag har ju fått en tid. Av dom!
Vad är det som gör att läkar- och tandläkarbesök måste inkludera en obligatorisk väntan på 5-30 minuter? Det är väl som vilken affärsrörelse som helst. Jag köper en tjänst på en avtalad tid. När det gäller tandläkaren är det dessutom en fast pris oavsett tidåtgång. Det är en väldigt dryg femhundring oavsett om jag är inne 10 minuter eller 45.
Jag har varit på jobbintervjuer, bankbesök och besiktat bilar. Dom har också varit utsatta på en exakt tid. Där har jag aldrig väntat. Har det varit nån väntan där så talar jag om sekunder.
Det fula med läkar- och tandläkarbesök när jag är sen är att tiden blir förverkad och så får jag betala ändå.
Nästa gång jag får vänta mer än tio minuter tänker jag gå därifrån. Sist hos tanläkaren sa jag femton minuter till mig själv men då kallade dom in mig efter fjorton. Jag som nästan sett fram emot att gå därifrån i triumf och visa mitt missnöje.

Kommentarer

Anonym sa…
Tja, gå därifrån då med en ond tand eller brutet ben bara för att du fick vänta lite. Var istället tacksam att någon kan hjälpa dig!

Populära inlägg i den här bloggen

Får alla delar av världen lika mycket dagsljus?

Yin & Yang

Dickie Dick Dickens