Mala strana

Fredagen skulle inte ta slut där. Eftersom det inte fanns plats på flygen hem på söndagen var jag tvungen att åka lördag förmiddag. Så jag och Misa hade en helkväll att fylla.

Direkt efter att APAC hade lämnats av på deras hote gick jag och Misa till U Jelinkova med en studiekamrat till Misa. Bohuslav Kundrt skötte kranen och ölen flödade. Väldigt god öl. Lite småplock blev det också och den maten var god. Faktiskt. Klobasa hořčice, talian hořčice, tlačenka, ocet, cibule, pivni sýr etcetera.
Med åtta öl och mat gick kalaset på hundra kronor. Jag bjöd :-)

Sen drog Misa och jag hem och lämnade våra saker innan vi sprang ut bland Zizkovkvarteren. Målet var "Det utskjutna ögat". En rekommendation av min bror. En vanlig och enkel bar.
Pissoaren var även den lyxutrustad med huvudstöd. Allt för god stabilitet. Ovanför stödet fanns texten "Nödvändighet är uppfinningarnas moder". Kvällen forsatte och vi kom till ett ställe som hette "Hittegods" eller nåt. Fullt av prylar i tak och på väggar. Påminde mig mycket om ett ställe i Cascais - A ginginha transmontana. Fast mycket större. Billigt var det och många öl blev det. Ölen är god i Prag. Vi försökte även komma in på nån klubb men när entrévakterna såg ut att vara tre stycken forna Spetznatz-soldater sket vi i det. Vi gick hem halv fem. Jag skulle upp halv sju.
Summa summarum av Prag. Jag måste dit igen och ta det lite lugnare. Plus att det är några saker till jag vill se i behagligare tempo.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Får alla delar av världen lika mycket dagsljus?

Yin & Yang

Dickie Dick Dickens