Bred last


Som vanligt måste jag passera mördarbacken längs Huvudsta allé på min väg till jobbet. Den kommer strax efter det vackra området vid Pampas Marina. I morse växlade jag som vanligt ner och trampar på, uppför den tillsynes ändlösa backen.

Idag var jag dock tvungen att stanna.

Framför mig, upp över krönet, kom en veritabel solförmörkelse emot mig. Någonting på en cykel kom farande nerför backen likt det stora stenblocket i en Indiana Jones film. Till en början sakta men personen ökade stadigt i fart. Jag vet inte hur sadeln han satt på såg ut men en parkbänk hade nog varit bekvämare.

Cykel- och gångvägen är ganska bred men jag var tvungen att verkligen hålla höger av rädsla att inte dras med av vinddraget när han for förbi likt en långtradare.

Det är ju skönt att se att han var ute och motionerade.

Cykla och se häpnadsväckande saker!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Får alla delar av världen lika mycket dagsljus?

Yin & Yang

Dickie Dick Dickens