I'll make him an offer he can't refuse

Så jag tog kontakt med Vespamannen idag. Jag berättade lite om vad jag hade fått reda på om renovering av Vespan, pris och så. Jag frågade om han hade funderat något över priset och om han hade gjort några efterforskningar som han sa att han skulle göra.

Nej.

Nej, han hade inte haft tid. Det var tändkulebåten, garaget och jag vet inte vad. Till saken hör att han hade allt på sin tomt. Allt. Till och med en gammal husvagn med eldsflammor på sidorna. Han hade så mycket att göra att han inte hade hunnit kolla nånting.

Jag berättade vad jag hade tagit reda på. Kostnaden att få den i bruksskick. Jag gav honom ett pris. Han sa: - Ja, då har du lämnat ett bud.

Den här gubben kommer ALDRIG att ta tag i det här. Han har hur mycket prylar som helst på tomten. Vespan har stått i ett dass i tio år. Varför skulle han nu ta tag i det?

Jag får ringa igen efter helgen och säga att han får några lax så kommer jag och hämtar Vespan.

Kommentarer

Tarras sa…
Men allvarligt talat? Ska två meter Söderblandning sitta på den där lilla saken?

Populära inlägg i den här bloggen

Får alla delar av världen lika mycket dagsljus?

Yin & Yang

Dickie Dick Dickens