Salladsbestick

Vaknade upp idag efter underbart konstig dröm. Det här får bli den korta, detaljförminskade versionen.

Jag åkte med en gammal torpedbåt på en flod som slingrade sig fram mellan stränder täckta av tät tallskog. Båten gick lägre och lägre i vattnet. Mina jeans blev dyngsura och min plånbok löstes upp i bakfickan. Plötsligt var jag framme vid en dörr med en bastant vakt. Vi var i en förort till Thailand och skulle in på nån happening. Jag kände igen området, en sidogata till mitt gamla hotell från en tidigare semester.


Gänget jag var med vinkade in mig och vi gick genom en källare och några kulvertar. Vi passerade en torktumlare och jag slängde in mina jeans. Sen kom jag upp i ett stort rum uppdelat i tre scener. Mellan scenerna så var det soffgrupper med massor av kuddar. Happeningen bestod av 1 mot 1 basketmatcher till ljudet av jazzmusik där de spelade saxofon med boxningshandskar på händerna.

Brorsan var där och han sa att han skulle sticka nu. Han skulle gå ner på gatan och ta en taxi hem till Lidingö. Han gick i förväg. Jag hade fått tag på min brallor och försökte desperat pussla ihop min plånbok samtidigt som jag hade en uppsättning med salladsbestick i vardera handen. Brorsan messade och sa att det stod en tjej nere på gatan som vill dela taxi med mig till centralen och sa åt mig att skynda mig på.

Någonstans gick jag fel och kom ut nån helt annanstans.jag såg inte en människa. Så jag började gå runt helt planlöst - i en förort till Thailand. Mitt i natten kom jag till slut upp på en kulle och på andra sidan var det dagsljus och jag kände igen mig. Jag gick ner för slänten, slog följe med en grupp turister och korsade en fotbollsplan, en motorväg och kom in i ett shoppingcenter. Då hade jag förutom salladsbesticken i mina händer även börjat bära på en hund som jag höll i famnen. Jag köpte även tre stycken pygmy jerboas från en butik som jag stoppade ner i skjortfickan. Och de kunde inte sluta att tjattra.



Jag fortsatte runt i shoppingcentret och passerade en dörr med en taskigt skriven lapp där det stod: "Keep Out! Secret Swedish Domstolsgruppen". Den stod på glänt och där satt en massa kostymnissar och militärer. Då kom en gubbe ut och var skitförbannad över att jag hade hittat deras superhemliga samlingsrum. Om det är så hemligt borde de ta ner lappen, sa jag.

Där någonstans vaknade jag.

Analyze that!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Får alla delar av världen lika mycket dagsljus?

Yin & Yang

Dickie Dick Dickens