Aprilväder

En lång härlig promenad till jobbet idag via en avstickare till Ersta. Det tog 90 minuter att ta sig fram till Vreten. Jag avundas lite de som får promenera längs Katarinavägen med dess utsikt eller längs Skeppsbron. Stockholm är vackert på morgonen - när solen skiner och vattnet ligger blankt.

Själv går jag ju först längs Centralbron och det är ett jälva oväsen. Längs Karlbergskanalen och Pampas är det sen väldigt lugnt och betydligt skönare.

Många promenerar på morgonen. Vissa i t-shirt och kortbyxor. Andra i kängor, vinterparkas och mössa. Det känns som två extremer som möts. Jag hamnar väl mittemellan.

Ikväll ska jag till Leo och kolla C.L. Får bara hoppas att det blir en lika bra match som igår.

I går satt jag en liten stund på de gula solstolarna i Rosenlundsparken och läste. Är det bara lite sol så får det bli en liten sittning direkt efter jobbet i morgon också. Blev verkligen sugen av att sitta i sena solen.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Får alla delar av världen lika mycket dagsljus?

Yin & Yang

Dickie Dick Dickens