I biomörkret

Alla älskar väl film, det gör jag. Jag kan rekommendera ett par filmer. En såg jag strax innan resan till Rio - The Darjeeling Limited handlar om tre amerikanska bröder som drar iväg på en tågresa genom Indien. Bra skådisar och lagom halvtokig. Kanske får det bli en resa till Indien nästa vinter?

Betyg: "eee+"

Den andra smet jag in på direkt efter jobbet. Polisorkestern som försvann är en lågmäld och underbar, kort liten film. Alexandrias polisorkester hamnar på avvägar på sin väg till en arabisk kulturfestival i Israel. Filmen är bara skön. Jag satt mest och smålog rakt igenom och då är det väl inte tänkt som en komedi. Jag fick lite samma känsla som Little Miss Sunshine. Svårt att beskriva.

Betyg: "eeee"


För övrigt måste Victoria 5 vara Sveriges minsta biograf med sina 18 platser.

Kommentarer

Anonym sa…
Polisorkestern, helt underbar och småmysig, dock gick den på en större salong på vickan när vi var där. ;)
Anonym sa…
Jag har inte sett någon av dessa två, men hört att de är bra. Jag är dock dödsförtjust i Juno. Har du sett den? Det var en riktig Pernilla-rulle det... ;)

Populära inlägg i den här bloggen

Får alla delar av världen lika mycket dagsljus?

Yin & Yang

Dickie Dick Dickens