Sal

En kort lagesrapport. Ska forsoka unvika ord som innehaller a, a och o :-)

Jag blev inackorderad pa Hotel Sabador. Helt okej.

Landskapet ar kargt. Oken typ. Och sten. Stranden ar fantastisk, vattnet dertsamma. Men daremot ar det en stark overdrift att det skulle vara 28 grader i vattnet. det ar max 25.

Temeraturen ar svart att saga nanting om. I la ar det ruggigt varmt. Men det blaser hela tiden. Denna plats far passagen vid DN-huset att likna ett vindskydd. Full storm - hela tiden.

Men jag gillar ju hav sa det ar fina vagor och valdigt avkopplande att sitta dar anda.

Min portugisiska forvanar som flesta. Alla halsar glatt pa engelska och nar jag svarar pa portugisiska blir dom stumma. Eller kan det vara sa att jag ar usel pa spraket :-)

Reste ensam men har redan skaffat sallskap med Sanna, Sandra, André och Kristina.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Får alla delar av världen lika mycket dagsljus?

Yin & Yang

Dickie Dick Dickens