The Dempseys

När jag befann mig i Memphis försökte vi oftast gå till dom ställen som The Dempseys lirade på. Det var alltid en perfekt start på kvällen för att komma i feststämning. Dom spelade oftast på Elvis Presley´s Memphis eller Blues City Café. The Dempseys är ett Rockabilly band som alltid ger järnet och verkligen bjuder på sig själva. Dom figurerar även i Walk The Line - filmen om Johnny Cash.

"Slick" Joe Fick på bas brukade jag springa ihop med i Overton Park på mina joggingrundor. En trevlig snubbe som jag ofta stannade och snackade med. Vi kastade även lite Frisbee med hans hund Molly. Skulle vara väldigt roligt om dom dök upp i Sverige nån gång. Här är ett klipp när dom kör en Stray Cats favorit - Stray Cat Strut.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Får alla delar av världen lika mycket dagsljus?

Yin & Yang

Dickie Dick Dickens